17 januari 2014

mer om fittstim

Fittstims första avsnitt var en katastrof. Men det skrev vi om i förra inlägget, och det är inte det jag ska skriva om nu.

Ända sedan programmet gick på tv igår kväll har jag funderat över vad det kan få för konsekvenser. Jag har varit rädd att många människor ska få sina fördomar om feminister bekräftade, att de inte förstår att feminism handlar om alla människors lika värde och inte huruvida en vill bada topless eller inte. Men så såg jag detta på facebook:


Jag tror att Fittstim ändå kan leda till något positivt. Kanske inte programmet i sig, men i alla fall debatten kring det. Förhoppningsvis ignorerar människor de idiotiska frågeställningarna i programmet och läser artiklar, blogginlägg och texter som ger en annan bild av verkligheten, och kan på så sätt förstå varför feminism behövs. Och i så fall tror jag att det kan vara en ögonöppnare för många.

Här är en bra text om det hela som Maria Sveland har skrivit. 

/Kusin A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, här kommenterar vi med respekt och utan härskartekniker tack!